Z1239797
Tel.: 2336 5416
Mail: henriettelykke1@gmail.com
www.kunstogkrop.eu
Link til ArtMeditation: https://www.facebook.com/pages/ArtMeditation/446401348761148

Uddannelser:
Art Spirit Coach fra Danish Institute of Art, Communication and Spirituality v/ Steen Lykke
Tegneterapi ved University College Lillebælt
Mentor fra Erhvervsakademiet Nord
Bachelorgrad i Fine Arts Photography fra FAMU Akademiet i Prag, Tjekkiet
Fotokunst fra Nøddeknækkeren og Rampen
Antropologi og kunsthistorie på Det åbne universitet, København
Maleri og tegning fra Skolen for Billedkunst

Arbejde:
Henriette arbejder som underviser i fotokunst, mixed media, billedkunst, installations- og udsmykningskunst med udgangspunkt i værktøjer og teknikker fra Expressive arts, foto- og tegneterapi, det sansende og udviklingsbaserede. 'Kunsten rummer mere end hvad vi kan sætte ord på'. Erhvervsmæssig erfaring fra Blågård Skole (ansat som kunstner, underviser), Røde Kors (underviser for Psykisk sårbare), Integrationsnet, Ungdommens Røde Kors og har været projektleder indenfor kunst og kultur bl.a. for Den Fri Udstillingsbygning, Kulturhuset Islands Brygge, Kulturby96 og i egen virksomhed 'billedsalonen'. Aktiv gennem de sidste 20 år i bl.a. design kollektivet 'Workshop Cph', kunstsaloner og kunstgrupper desuden kunstner med udstillinger i ind- og udland.

Henriette tilbyder undervisning og workshops til skoler, humanitære organisationer og virksomheder samt enkeltsessioner med henblik på personlig udvikling igennem kunst og coaching.